Wednesday, February 11, 2009

Along

Ini bukan cerita kak long atau abang long yek, tapi kisah brader along yang suka kasi pinjam duit dengan bunga yang tinggi. Aku pernah kenal satu along, rasanya 6 tahun dulu.Dia dengan aku memang baik tapi aku tak pernah ambik kesempatan nak pinjam dari dia dan dia sendiri pun tak benarkan aku pinjam dari along. Along ni bukan kaya sangat la tapi boleh duduk condo yang eksklusif gak dan dia cakap pada tahun tu keuntungan dari perniagaan along ni dia dapat untung RM1.6M, dalam hati aku boleh tahan jugak dia ni, apa taknya pinjam RM500 bukan dapat RM500 pun tapi cumaRM400++ tolak itu ini tapi kena bayar hampir double dalam masa yang singkat. Itu baru sorang kot dah berpuluh-puluh.......betul la memang boleh kaya tapi dengan cara macam peras ugut jugak tapi nak buat camna itu je yang senang nak pinjam duit kot pergi kat bank belum tentu dapat lagi dan banyak kerenah dia. So, dalam masa yang dikatakan gawat dan ramai orang kena berhenti keje, tak ada gaji, gaji kena potong dan macam-macam lagi. Aku nasihatkan rakan-rakan jangan terperangkap dengan masalah ni walaumacamana terdesak pun sebab kalau tak mampu bayar alamat sampai mati dia cari tapi yang takut tu kot kita tak mati orang atau keluarga terdekat yang mati atau dikacaunya sampai nak mati. Kebetulan baru-baru ni aku ada pergi site visit kat Kepong dan ternampak gambar-gambar wanted yang dikehendaki along. Just imagine kot ada gambar-gambar yang aku kenal tak tau apa nasib diaorang ni. Jadi elakan along.

Muka-muka wanted by along......

No comments:

Post a Comment