Wednesday, January 14, 2009

19th Days....

Tatkala seluruh dunia hanya mampu membuat protes untuk melahirkan ketidakpuashatian rejim zionis

....yang begitu kejam tanpa belas dan kasihan

peluru di tabur bagaikan pesta bunga api

bukan saja diudara malah didarat juga digempur

lihatlah anak-anak yang tak berdosa ini, agaknya apa yang difikirkan oleh mereka berbanding anak-anak kita yang sibuk belajar disekolah, makan yang sedap2...

mungkin inilah juga nasib mereka nanti, hanya Allah yang maha mengetahui. Ya Allah yang maha pengampun lagi maha penyayang, yang menguasai alam semesta ini kau tolonglah hamba-hamba mu yang lemah ini.....Amin




....satu angka yang amat memalukan umat manusia sejagat yang tak berupaya menghalang atau menyekat kekejaman regim Israel and the worse part is they just around 14 million around the world compare muslims about 1.3billion, can you imagine?. Apa tidaknya selepas 19 hari apa keputusan yang telah diambil oleh PBB atau OIC yang paling biasa hanya protes diseluruh dunia, hanya protes saja maksudnya meluah perasaan tak puashati. tapi zionis dia peduli apa dengan protes tu, bak kata orang dulu2 tak berkudisnya kot orang mengata kita. Mungkin itulah pendirian Israel.

Kali ini selepas kegagalan berperang dengan Lubnan pada tahun 2006 mereka kembali dengan keazaman untuk menghapuskan rakyat palestine atas nama Hamas kononya.Apa tidaknya tanah yang dimiliki oleh Israel masa tahun 1947 hanya sekangkang kera namun pada hari ini mereka menjadikan rakyat Palestine duduk dalam buangan saja. Itu antara sejarahnya. Kalau anda mengikuti berita semasa setiausaha USA, Condolezza Rice ada membuat usul untuk gencatan senjata di Majlis Keselamatan, PBB tapi semasa undian dia sendiri menolak usul tersebut. Difahamkan Presiden Isareal telah menelefon Bush agar menolak usul tersebut. Betapa besar pengaruh Zionis ini terhadap US.

Pada hari ini diberitakan hampir 1000 orang telah maut dan beribu-ribu lagi cedera, beribu lagi tak ada rumah, makanan, api elektrik. Dan pada hari ini juga dunia hanya dapat melihat kekejaman zionis ini tanpa satu usul atau resolusi yang berjaya diluluskan. Mungkin ini tanda-tanda akhir zaman yang semakin nyata dimana yang kekejaman yang terlampau akan terus berlualasa sedangkan umat manusia hanya melihat saja.

No comments:

Post a Comment