Thursday, January 1, 2009

Nota 2009

Pagi ni ku kira amat menyegarkan dengan tarikh keramat 1.1.09 bermakna bermulanya era baru di lebaran baru dan diharapkan dengan permulaan tahun yang penuh semangat ini akan menyemarakkan semangat perjuangan yang tinggi samada untuk memajukan diri, agama, bangsa dan negara. Malam tadi aku tidak kemana-mana walaupun pada awalnya ada bercadang untuk berjalan-jalan melihat sambutan tahun baru di sekitar PJ tapi hasrat dibatalkan setelah mendengar kat berita sedangkan kat Dubai semua acara sambutan tahun baru dibatalkan bagi menghormati keadaan Palestin yang di serang teruk oleh Isreal. ditambah lagi masa pergi pasar malam dikawasan perumahan ku berjumpa pula dengan rakan yang lebih ku dikenali "Tok Mudim" dan sempat berbual dengan dia antaranya;
Aku :apa khabar doc?(sebab dia doktor la)
TM :eh baik?
Aku :tak mana ke malam tahun baru ni?
TM :nak pegi mana?, tak payah la kesian orang Palestin tu kena serang takkan kita beria-ia nak sambut tahun baru.
Aku :spontan terus jawab...betul la

......terus aku batal semua niat aku utk kemana-mana dan hanya buat rutin biasa je ke surau dan kebetulan ada sembahyang hajat utk rakyat Palestin,lepas tu berbincang dgn rakan-rakan tentang program Surau yang terdekat dan juga program terbesar pada bulan Mei nanti yang kertas kerjanya perlu aku siapkan by this month sebelum buat follow dgn agensi-agensi yang berkaitan...pegi minum jap kat biasa la kedai bakar dan jumpa lagi rakan-rakan lain dan yang best jumpa Berlingo yang dah lama aku tak jumpa, sempat juga dia meluahkan hati tentang kerjanya yang terlampau banyak dan dia pun naik pening, lalu aku cakap kat dia "kerja-kerja jugak kesian C haloi dgn C ganal dengar sampai menangis rindu kat hang", lantas dia jawab "aku tau samrin tu yang aku kesian tu...bla..bla..bla dia menceritakan kisahnya at last aku tanya "la kau nak pegi mana ni?..."mana lagi balik rumah la tengok anak bini"...ok la.

Jam menunjukan pukul 11 malam, masa tu ada 8 orang kat situ tengah rancak borak pasal nak gi outing, aku pun dah letih terus balik rumah. kat rumah pulak borak-borak dgn family yang masih belum tidur sambil layan TV dan jam 12.20 alu pun dah lelap.

Itu kisah semalam tapi hari ni banyak benda nak aku buat dari pagi hinggalah kemalam dan aku juga berharap agar aku lebih rajin jengok dan update aku punya blog ni yang kekadang mood dia turun naik je. Tapi sepanjang tulis blog ni semuanya hanya idea spontan je dan tak ada nak karang awal-awal macam tetiba ada ilham terus je taip dan post...begitulah kisahnya.

No comments:

Post a Comment