Monday, December 1, 2008

Akad Nikah

Asal cuti sekolah mesti banyak majlis akad nikah aka kenduri kahwin. Berebut orang nak booking tarikh sebab kalau boleh tak nak clash dengan mana2 kenduri yang dekat2, antara kawan2, setaman malah untuk zaman sekarang ni caterer pun bukan senang nak cari bukan itu saja malah yang ada rezeki lebih nak buat kat hotel2 tapi la ni pun susah gak nak cari tarikh yang bagus begitulah senario orang yang nak kenduri kendara macam-macam nak kena fikir malah kalau boleh nak hantar kad jemputan pun kalau boleh nak orang yang bagi tak main la aci pos2 ni. Kang ada yang tak datang sebab tak kasi "by hand" oleh tuannya .


So, balik kisah nikah ni baru2 ni sepupu wife aku nikahkan anak pompuan dia la kat Shah Alam, hanya akad nikah saja untuk majlis kenduri so far nak buat Mid Januari 2009 kalau ikut plan rasanya nak buat kat hotel kot katanya takut hujan ribut. Majlis akad nikah ni hanya dihadiri sedara terdekat je dan kaum keabat je la tapi sikit2 pun aku tengok dekat 200-300 orang gak la khemah pun ada 4-5 khemah. Tapi bagi aku tak kisah la berapa ramai pun yang datang sebab masa la ni baru jumpa sedara mara yang dah lama tak jumpa ada yang main masa kecik2 bila jumpa anak dah 10 orang, lagi terkejut beruk aku dengar sambil tu kasi kat kahwin utk anaknya yang pasti bukan yang pertama sebab dia dah ada cucu dan yang best dia cakap anak dia duduk satu taman dengan aku. Itu belum masuk cerita masa muda jelita bila jumpa dah tembam2 dan pastinya menjadi bahan gurauan dan gelak ketawa. Namun alhamdulillah majlis berjalan lancar dari pagi hinggalah keakhirnya sebelum aku balik jam 3 petang. Tahniah buat Jamil & Ana, "you have done the best for your daughter" dan doakan agar mereka kekal ke akhir hayatnya. Amin.


Debaran ssebelum akad nikah


Akad Nikah oleh bapa sendiri


Alhamdulillah Syukur dah selamat


Sedara mara & sahabat handai


Memang sesak belum yang kat luar lagi tu


Member classmate tak sangka kahwin degan sedara (brown couple)


Bersama mak pengantin (melutut-kembar sebelah dia) dan some family members


2 comments:

  1. oitt.. bukak blog tak bagitau aku chisss

    ReplyDelete
  2. hehehe...saja nak tengook sapa kengkawan yang alert, so apa lagi tag la aku punya blog kat kau punya blog ...war2kan la ya

    ReplyDelete